HÜRSESE -ARKADAŞLARIMI KIRMAK İSTEMİYORUM AMA…!

 

GÖZÜNÜZE DİZİNİZE DURSUN MU ?

Gördüğünüz gibi sayın okuyucular ülkemizin parasız kaldığı filan yok! Dış borçlar mı? tamamen İMF safsatası ! Kapanan dükkanlar mı ? bölücü güçlerin fiskos haberleri ? Ya şu , karda kışta , sınır ötesinde kar pelerinlerini, allah korusun ! kefenin pelerine dönüşmüş hali gibi başlarına geçiren Mehmetçik fotoğrafları?

Onlar da fotomontaj değil elbette ! Şehitler birer birer düşerken toprağa, ölüm gerçekle yüzleştirir insanı. Ancak bu yüzleşmeden gereken dersi almak ve anlamak için , vicdan sahibi olmak şart.

Bu bayramlık ağzımı , “ Vekile aylık birbuçuk milyar liralık kıyak “ sözüyle NTV NBC haber sitesinde yer alan haber için böyle kahırla açtım .

Bir pazartesi yazısı için, şu an masamın üstünde haftasonu özenle seçtiğim üç dergiden esinlenerek yazmak daha güzel olurdu. Ancak,”VEKİLE AYLIK BİRBUÇUK MİLYAR LİRALIK KIYAK “diye büyüterek , yeniden sunduğum şu haber başlıkları tahammül sınırlarımızı zorluyor.

Kim bu vekiller ? Ve kıyak ne demek ? Bu haber başlığında sadece tek bir dil sürçmesi var .Birbuçuk milyar dedim. Çünkü dilim yeni türk lirası sözüne oldum olası alışamadı ve yüreğim isyan etti.*

Sözkonusu haber , 24.02.2008 güncelleme tarihiyle Yasemin Arpa tarafından kaleme alınmış . Merak edenler için özetlersem : Sosyal Güvenlik ile ilgili bir yasaya , yasa tanzim etmenin tüm adabı muaşeretini defederek ,vekiller için birbuçuk milyar lira kıyak çekmenin maddesi ilave edilmiş.

Biliyorum bunu duyan pek çok insan, “gözünüze dizinize dursun “ demiş olmalı diye düşünüyorum. Çünkü yıllardır hiçbir çalışanın maaşına böyle bir kıyak konmadı. Maaş zamları derseniz sadaka kadar bile değil.

Alt Komisyon başkanı Zekai Özcan sunuyor buyrun dinleyin !

ARKADAŞLARIMI KIRMAK İSTEMİYORUM AMA
Emekli milletvekilleri ile henüz emekli olmamış milletvekilleri baskı yaptı, ama Özcan da direndi. Alt komisyon üyesi milletvekilleri, bu madde çıkarılırsa, tasarıyı imzalamayacaklarını söylediler. Özcan geri adım atmadı ve bu aşamada NTVMSNBC’nin soruları üzerine şunları söyledi:
“Bu yasanın içinde milletvekili olmaması gerekir. Bu yasa, maaşları düzenleyen bir yasa değil, emeklilik sistemini düzenleyen bir yasa. Emeklilik hakkının nasıl alındığını düzenleyen bir yasa. O zaman burada birilerinin maaşını arttırmak ve indirmek gibi bizim görevimiz yok. Böyle talepler olabilir ama onun yeri bu yasa değil. Burada üzülüyorum da artık milletvekili arkadaşlarımı kırmak istemiyorum. Onların da üzülmesini istemiyorum. Çünkü farklı anlaşılıyor. Milletvekilleriyle bir problem yok burada. Amacımız, sistemin özüyle, kurgusuyla ilgilidir. Burada herhangi bir düzenleme yapılmaması gerektiğini söylüyorum ben ve onu da muhafaza ettim.”
Buyrun dinleyin !

ÖZCAN: MECLİS TARİHİNDE BİR İLK
Alt Komisyon Başkanı Zekai Özcan, milletvekillerinin özlük haklarına ilişkin düzenlemenin kendi bilgisi dışında, eklendiğini belirterek, “Bu Meclis tarihinde bir ilk” diye konuştu.”

Adam bir şeylere isyan ediyor ama , bu metni okuyunca neye isyan ettiğini anlamakta bocaladığım gibi , ben neye isyan edeceğime de şaşırıyorum. Yani minareyi çalan , Meclis tarihinde hiç görülmemiş bir uyanık hırsız modeli uygulanmış bu çok açık . Anlamadığım neden açık açık konuşmuyor. Neredeyse evrakta sahtecilik boyutunda bir gelişmeyle yüzyüzeyiz . Sayın Zekai Özcan kahrını sunmakla birlikte beni çileden çıkaran sözüne bakın.

…üzülüyorum da artık milletvekili arkadaşlarımı kırmak istemiyorum.”

Gerçek şu; kırmamak zorunda olduğunuz birde 70 milyon müvekkiliniz var ki

onların büyük çoğunluğu, gerçekten kırılmanın ötesine geçti. Arkadaşlarınızı dostlarınızı unutup vekil gibi vekil olmanın borcunu hatırlayın lütfen.

Kimseyi meclise ahbap , çavuş olsun diye seçip yollamıyor bu millet.

Evet ben ,“milletvekili arkadaşlarımı kırmak istemiyorum” sözüne , çok ama çok içerledim. Yasa tanziminin anayasal yolunu bozanların ihbarını isitiyorum Sayın Alt komisyon Baskanı Zekai Özcan ‘dan.Üzün bence o arkadaşlarınızı biraz. Bu ettiğiniz yeminin emri.Yasaya,anayasaya,vatana ve yoktan varederek size 1500 Ytl kıyak sunacak Türkiye Cumhuriyetinin eşi benzeri olmayan özgeci ulusuna saygıyla.

*Düşünün bir devlette yeni bir para süreceksiniz ; adı evlere şenlik yeni para olacak.Siz hiç duydunuz mu ? yeni mark,yeni dolar,yeni fransız frangı gibi lafları yaşadığınız sürece ? Pek güzel içimize sindirmişiz değil mi ? DEVLETİN en önemli egemenlik işareti olan parayı ele aldık ve adını yeni para yaptık. Yeni dönemin sırrı işte bu para adında saklı.

24.02.2008. Ankara.

About Av.Nadire Özkaya

avukat - abogada
Bu yazı Yazı içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın